Avatar
Avatar
Ryota
@Masashi Toyota (Apple) ご無沙汰しております。 こちらの件なのですが、現状も解決していません。 免許証やマイナンバーカードで何度も撮り直して送っていますが一向に審査が通る気配がないです。 審査の結果のメールには
The information or attachments you provided were not sufficient enough for us to conduct a complete compliance check. To avoid your App Store Connect account from being disabled, provide the information again in a clear and readable format. Make sure: The name on the ID you provided matches the name associated with this account. To manage your account information, go to appleid.apple.com. The information on the ID you provided matches the information you entered. The photo or scan provided is a passport or other nationally- or state-issued ID. The photo or scan is straight, properly focused, readable, and not obstructed in any way. If you have any questions, contact us. Regards, The App Store Team
とあります。 具体的に何が問題なのか言及されておらずテンプレートで返ってくる状態です。またこのメールに直接返信しても回答はありません。 Appleサポートの方にも相談してはいるのですが、サポートの部署とApp Store Connectの部署が違うようで、サポート側からは連絡が取れないようです。 正直なところお手上げ状態でして何かMasashiさんの方で対応していただくことはできないでしょうか。 お手数おかけしますが確認していただけると幸いです🙇
(edited)
Masashi Toyota (Apple) 11/1/2024 7:42 AM
サポートがApple Developer Programの方にルーティングされている可能性がありますので、App Store Connectのサポートチームにつながるよう、以下お試しいただけますか? 1. https://developer.apple.com/contact/ 2. 「アプリの設定」> 「アプリの設定に関するその他のお問い合わせ」